Ξεκινάει η ανέγερση νέας πτέρυγας του Θεραπευτηρίου Χρόνιων Παθήσεων Ιτέας

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υποδέχθηκε σήμερα, Σάββατο 5 Ιουνίου 2021, στην Π.Ε. Φωκίδας την Υφυπουργό Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου επέκτασης του Γραμματικοπούλειου Τρίγκειου και Μπάλειου Θεραπευτηρίου Χρόνιων Παθήσεων Ιτέας. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Βουλευτής Ιωάννης Μπούγας, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φωκίδας Γιώργος Δελμούζος και ο Δήμαρχος Δελφών Παναγιώτης Ταγκαλής.

Άπαντες ενημερώθηκαν από υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για το έργο: «ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΕΙΟ ΤΡΙΓΚΕΙΟ ΚΑΙ ΜΠΑΛΕΙΟ ΘΧΠ ΙΤΕΑΣ, ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΑΣ ΠΤΕΡΥΓΑΣ-ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ», το οποίο έχει προϋπολογισμό 2.500.000€ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Σκοπός του έργου, το οποίο δημοπράτησε και εκτελεί η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, είναι η περίθαλψη περισσότερων ατόμων, τα οποία πάσχουν από  χρόνια προβλήματα υγείας, είναι μεγάλης ηλικίας, δεν έχουν οικογένεια και είναι ανήμποροι να αυτοεξυπηρετηθούν.

Ουσιαστικά, το νέο κτίριο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το υπάρχον Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων Ιτέας. Το κτίριο θα ανεγερθεί σε οικόπεδο εμβαδού 1051,14τμ  και θα περιθάλπει είκοσι (20)  άτομα με το ανάλογο προσωπικό. 

Η συνολική προθεσμία για την εκτέλεση του έργου ορίζεται σε εξακόσιες τριάντα (630) ημέρες.

Μετά την αυτοψία στο χώρο ανέγερσης της νέας πτέρυγας, η Υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου δήλωσε: «Το έργο αυτό, που θα υλοποιηθεί με πόρους του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, αποδεικνύει έμπρακτα για μία ακόμα φορά την προτεραιότητα μας να βρισκόμαστε πάντα δίπλα στους ευάλωτους. 

»Είναι καθήκον μας να προστατεύουμε, να στηρίζουμε και να φροντίζουμε τους ηλικιωμένους μας και να εξασφαλίζουμε γι’ αυτούς τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Αυτό το καθήκον μας το κάνουμε πράξη ξανά».

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Η ποιότητα της Κοινωνίας μας έχει ως μέτρο το πως η Πολιτεία φέρεται στα πιο ευαίσθητα μέλη της. Υλοποιούμε στη Φωκίδα ένα έργο με ισχυρό κοινωνικό πρόσημο, που στοχεύει στην περίθαλψη ηλικιωμένων και άλλων ατόμων, τα οποία δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.

»Από τη λειτουργία του, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας για τη σωστή φροντίδα των τροφίμων του Θεραπευτηρίου της Ιτέας. Ξεκινάμε με στόχο τη γρήγορη και άρτια υλοποίηση!».

Ακολούθως, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φωκίδας Γιώργος Δελμούζος δήλωσε: «Όπως υποσχεθήκαμε προεκλογικά, είμαστε εδώ για την συνέχιση και υλοποίηση των μεγάλων έργων στην Π.Ε. Φωκίδας. Με ενίσχυση των στελεχών μας, με δύο μηχανικούς  της Περιφέρειας, ξεκινάμε την ανέγερση νέας πτέρυγας του Θεραπευτηρίου Χρόνιων Παθήσεων Ιτέας».

Share...
  •  
  •  

nea

Next Post

Ένας τυφλός θεολογεί

Δε Ιούν 7 , 2021
Υπάρχει το φως; Υπάρχει το σκοτάδι; Αν υπάρχουν και τα δύο ποια είναι η αρχή; Είναι το φως; Είναι το σκοτάδι; Ηγνωσιολογική θεώρηση των θεμάτων αυτών απασχόλησε και απασχολεί. Έχει σημασία; Είναι η ουσία των πραγμάτων ήθεωρητικές φιλοσοφικές αναζητήσεις;  Ο Χριστός στο ευαγγέλιο της Κυριακής του Τυφλού θεραπεύει έναν εκ γενετής τυφλό (Ιω. 9, 1-38). Γεννήθηκε τυφλός; Γεννήθηκε έχοντας το φως και το έχασε αργότερα; Φταίει κάποιος που υπήρξε τυφλός αυτός ο άνθρωπος; Ο ίδιος; Οι γονείς του; Οι αμαρτίες τους; Σημασία έχει πως αυτός ο άνθρωπος βίωνε μία τραγική κατάσταση. Δεν είχε το φως του, επομένως δενμπορούσε να θαυμάσει με τα μάτια του σώματος τα θαυμαστά έργα του Θεού. Εν τέλει, αλήθεια, είναι μία μόνιμη κατάστασηαυτή της τυφλότητας; Το φως. Το σκοτάδι. Ποια είναι η αρχή των όντων; Το φως είναι η αρχή; Αν είναι η αρχή το φως, το σκοτάδι πώς προκύπτει; Μήπως είναι το σκοτάδι η αρχή; Αν το σκοτάδι είναι η αρχή, τότε αυτό έρχεται σε αντίθεση με την αγαθή δημιουργία τωνπάντων από τον Θεό. Ο άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός στο έργο του ‘’Κατά Μανιχαίων διάλογος’’ ξεκινάει με μία φιλοσοφικήσυζήτηση που έχει πολύ βάθος. Δεν ξεκινάει με θεολογικά λόγια, αλλά διεισδύει σε μία γνωσιολογική θεώρηση των πραγμάτωνπου είναι ελληνική. Το ζήτημα της αρχής τίθεται στις πρώτες γραμμές του έργου. Στον διάλογο που εκτυλίσσεται ο Ορθόδοξος(Ιωάννης Δαμασκηνός) συζητάει με έναν Μανιχαίο. Φυσικά, ο Μανιχαίος δέχεται δύο αρχές, την αγαθή και την κακή.  Πόσεςαρχές υπάρχουν πραγματικά; Η αυθεντικότητα έγκειται στην δημιουργικότητα και η δημιουργικότητα ως εκστατική λειτουργία του Θεού σημαίνει τηναγαθότητα. Δεν μπορεί ο Θεός να δημιουργεί αγαθό τον κόσμο και κακό. Δεν χωράει δυιλισμός εκεί. Ο Μανιχαίος ισχυρίζεταιδύο αρχές, τον αγαθό Θεό και την κακή ύλη. Γνωρίσουμε όμως από τον άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη και τον όσιο ΜάξιμοΟμολογητή πως το κακό είναι ‘’παρυπόσταση’’. Δεν έχει δική του υπόσταση, υπάρχει ως αλλοίωση της όντως καλής υπόστασηςκάποιου αγαθού. Για παράδειγμά, το σκοτάδι υπάρχει επειδή δεν υπάρχει φως. Δεν είναι η αρχή το σκοτάδι. Η αρχή είναι το φως. Το σκοτάδι είναι η έλλειψη του φωτός. Λειτουργεί ως παρυπόσταση. Οι δυαρχικοί το θεωρούν όμως ως ον με ιδιαίτερηυπόσταση. Το γεγονός ότι υφίσταται με αφαιρετική έννοια, δεν σημαίνει πως αποτελεί αρχή.  Υπό την έννοια αυτή το σκοτάδιδηλώνει την έλλειψη. Αν το σκοτάδι δηλώνει την έλλειψη και αποτελεί αρχή, τότε ο αγαθός Θεός δημιούργησε ελλείψεις; Ταβλέπουμε και στον και στην σκέψη του αγίου Γρηγορίου Νύσσης αυτά που αναφέρεται στο αφύσικο του θανάτου. Το ζήτημα μας είναι ο τυφλός. Ένας άνθρωπος που δεν είχε την δυνατότητα μέσα από την αίσθηση αυτή να αποκτήσει και τηνανάλογη εμπειρία. Ο Χριστός τον θεραπεύει. Χωρίς λόγια όμως. Δεν κάνει μαγικά ο Χριστός, όπως πολλοί χριστιανοίπροκαλούν τον Θεό και απαιτούν θαύματα μέσα στην Εκκλησία στις μέρες μας για να μην κολλήσουν τον ιό της πανδημίας. ΟΧριστός συνάπτει σχέση με τον τυφλό. Χρησιμοποιεί λόγο και πράξη. Τον αγγίζει, το Σώμα του Χριστού έρχεται σε επαφή με τοανθρώπινο σώμα και τον γιατρεύει, αλείφοντας στα μάτια του τον πηλό που έπλασε.  Βέβαια, ο Χριστός σκανδαλίζει. Και είναι τόσο περίεργο, όμως η ιστορία κάνει κύκλους. Θεραπεύει το Σάββατο. Μήπως σήμεραμέσα στην Εκκλησία δεν δίνουμε προτεραιότητα πολλές φορές στην ημέρα παρά στο πρόσωπο; Στο μέσο παρά στην ουσία; Καιφτάνουμε σ’ έναν τυφλό που θεολογεί, χωρίς να έχει διαβάσει, να έχει δει και να πιστέψει βλέποντας. Ο τυφλός θεολογεί αφούγιατρεύεται μέσα σε λίγα λεπτά. Πού γνώρισε να θεολογεί; Και τι σημαίνει θεολόγος; Αυτός που γνωρίζει τους Πατέρες; Αυτόςπου διαβάζει πολύ; Μήπως αυτός που αποκτάει σχέση με τον Θεό και έχει εμπειρία Θεού; Σίγουρα η θεολογία δεν είναιπρονόμιο λίγων ανθρώπων. Ο τυφλός ρίχνει άπλετο φως στον σκοταδισμό όσων πιστεύουμε μέσα στην Εκκλησία πωςθεολογούμε. Η θεολογία είναι σχέση, κοινωνία, εμπειρία. Την έχει οποιοσδήποτε ριχθεί στη διαδικασία της αναλογικής επαφήςμε τον Θεό.  Ο τυφλός θεολογεί. Η αυθεντικότητα του τυφλού δεν βασίζεται στην αίσθηση του σώματος. Δεν τον βεβαιώνει για τον Χριστό τοσώμα του, τα μάτια του. Τον βεβαιώνει μία αίσθηση, η βεβαίωση που υπάρχει μέσα του, αυτό που είναι έτοιμο να ομολογήσειαργότερα για τον Υιό του Θεού, ο τρόπος με τον οποίο ο τυφλός μετέχει στο πρόσωπο του Θεού. Και όταν οι Φαρισαίοι του λένεπως ο Θεός μίλησε στον Μωυσή και δεν γνωρίζουν από πού είναι ο Χριστός, εκείνος τους απαντά με θεολογικό τρόπο: ‘’Αυτόακριβώς είναι το εκπληκτικό, εσείς δεν ξέρετε από πού είναι και όμως μου άνοιξε τα μάτια. Ξέρουμε δε ότι τους αμαρτωλούς οΘεός δεν τους ακούει, αλλ’ εάν κανείς είναι θεοσεβής και κάνει το θέλημα του, εκείνον ακούει. Ποτέ πριν δεν ακούστηκε ότιάνοιξε κάποιος τα μάτια τυφλού εκ γενετής. Εάν ο άνθρωπος αυτός δεν ήταν από τον Θεό, δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτε’’ (Ιω. 9, 30-34) και οι Φαρισαίοι ως γνήσιοι υποκριτές του λένε ‘’εσύ γεννήθηκες ολόκληρος μέσα στην αμαρτία και μαςδιδάσκεις;’’ (Ιω. 9, 34). Η του Θεού θεωρία (όχι όπως σημαίνεται ο όρος στον νεοπλατωνισμό από τον οποίο προέρχεται) είναι έκδηλη στον τυφλό. Οτυφλός δεν έχει ανάγκη την λειτουργία των ματιών, του νου, αλλά βιώνει τον Θεό με μυστική εμπειρική γνώση (όπωςχρησιμοποιεί τον όρο ο Γρηγόριος Νύσσης). Ο τυφλός καταφέρνει αυτό που περιγράφει ο Νύσσης, τον χωρισμό από την‘’σύζυγο αίσθηση’’, την απομάκρυνση από κάθε έννοια που συλλαμβάνεται σχετικά με τον Θεό με την βοήθεια των αισθήσεων. Η πίστη του τυφλού τον βεβαιώνει για τον Υιό του Θεού, αλλά προηγείται η σχέση που δημιουργεί με τον Χριστό. Η σχέσηβεβαιώνει. Και η σχέση έχει πάντα πρόσωπα. Μέσα στην Εκκλησία αγνοούμε κάτι πολύ βασικό. Πως ακόμη και οι τυφλοί και οιαναρχικοί και οι άθεοι με τον τρόπο τους θεολογούν. Αυτόν τον τρόπο ως εκκλησιαζόμενοι τον αγνοούμε. Βλέπετε, η αφαιρετική(ακόμη και στην προσέγγιση της ύπαρξης του Θεού) πώς γίνεται ισχυρή κατάφαση στο πρόσωπο του Θεού; Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος) Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων Share...