ΗΠΑ-Covid-19: Ξεπέρασαν τα 16 εκατ. τα κρούσματα, πάνω από 297.500 οι θάνατοι

Ο αριθμός των κρουσμάτων του SARS-CoV-2 στις ΗΠΑ ξεπέρασε τα δεκαέξι εκατομμύρια χθες Σάββατο, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία συγκεντρώνει το πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς, φθάνοντας πλέον τα 16.014.839.

Ως τις 16:26 (τοπική ώρα· 23:26 ώρα Ελλάδας) οι θάνατοι ασθενών με την COVID-19 είχαν φθάσει τους 297.501, σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκεντρώνει η σχολή αυτή ιατρικής της Βαλτιμόρης, τα οποία ενημερώνονται συνεχώς.

Η Καλιφόρνια έχει καταγράψει τα περισσότερα κρούσματα από κάθε άλλη πολιτεία (1.535.962 μολύνσεις), ακολουθούμενη από το Τέξας (1.395.889 περιπτώσεις), τη Φλόριντα (1.116.973), το Ιλινόι (841.688) και τη Νέα Υόρκη (764.966).

Οι ΗΠΑ παραμένουν η χώρα που υφίσταται μακράν το βαρύτερο πλήγμα από την πανδημία του νέου κορονοϊού παγκοσμίως· έχουν επιβεβαιώσει πάνω από το 22% του συνόλου των κρουσμάτων.

Οι μολύνσεις έφθασαν τα 10 εκατομμύρια την 9η Νοεμβρίου· αυξήθηκαν κατά πέντε εκατομμύρια μέσα σ’ έναν μήνα. Πέρασαν μόλις τέσσερις ημέρες προτού αυξηθούν από τα 15 στα 16 εκατομμύρια.

Οι θάνατοι που οφείλονται στην COVID-19 στις ΗΠΑ αναμένεται να έχουν ξεπεράσει τους 500.000 την 1η Απριλίου, κατά το στατιστικό μοντέλο του Institute for Health Metrics and Evaluation του πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ

Share...
  • 2
  •  

nea

Next Post

Προσκαλώντας το πρόσωπο σε Δείπνο

Κυ Δεκ 13 , 2020
Αυτό που δεν θα αντιληφθεί ποτέ το εκ του κόσμου τούτου πολιτειακό σώμα, καθότι οι ντιρεκτίβες του αντιμετωπίζουν τοεκκλησιαστικό σώμα ως θρησκειοποιημένη ομήγυρη, έρχεται με σαφή και κομψό τρόπο να το διευθετήσει ο Χριστός στοευαγγέλιο της Κυριακής (Λουκ. 14, 16 – 24). Ο Χριστός απευθύνει πρόσκληση. Πρόσκληση σε Δείπνο. Ένα δείπνο αλλιώτικο, ασυνήθιστο, πνευματικά ‘’εκκεντρικό’’. ΟΧριστός καλεί σε δείπνο πρόσωπα. Όμως, καθένας από αυτούς είχε και μία δικαιολογία ώστε να μην παρευρεθεί σ’ αυτό. Οοικοδεσπότης οργίζεται. Στέλνει τον δούλο στους δρόμους, στις πλατείες για να φέρει στο δείπνο φτωχούς, ανάπηρους, χωλούς, τυφλούς. Υπάρχει κι άλλος χώρος στο δείπνο. Ο οικοδεσπότης καλεί κι άλλους και καταλήγει σε μία υπενθύμιση∙ κανένας απόαυτούς που είχαν προσκληθεί δεν θα γευθεί το δείπνο. Η παραβολή αυτή αναφέρεται στις δωρεές του Θεού που θα γευθεί ο άνθρωπος στη Βασιλεία Του. Έχει όμως και μία προέκτασημε επίκαιρες σκέψεις και νοήματα. Ο Χριστός καλεί σ’ ένα ακόμη Μυστικό Δείπνο, που φανερώνεται, καταφατικά, σε πρόσωπα, διαθέσεις, τρόπους. Αυτό το Δείπνο διαφέρει από κάθε κοσμικό δείπνο. Δεν είναι ένα ακόμη πλατωνικό Συμπόσιο, όπου οισυνδαιτυμόνες αναζητούν τη φύση του έρωτα. Το Δείπνο αυτό έχει όμως έρωτα. Έχει σχέση. Με άλλα λόγια έχει πρόσωπα. Δενυφίσταται δείπνο χωρίς πρόσωπα, όπως και δεν υφίσταται σχέση χωρίς ελευθερία. Είναι αλληλένδετα στοιχεία μιας κοινήςκατάληξης, της ύπαρξης του ανθρώπου και της χαρισματικής συνύπαρξης του ανθρωπίνου προσώπου στο πρόσωπο του Χριστού. Ο Χριστός καλεί τον άνθρωπο να συμμετέχει στην Θεία Ευχαριστία. Ο άνθρωπος έχει πολλούς λόγους όμως να απουσιάζει. Είτεαπό άγνοια, είτε από έλλειψη, είτε από φοβίες, είτε από άρνηση, επιδίδεται σε μία πνευματική ακαμψία, που εμφαντικάσηματοδοτεί ανθρωπολογική αμηχανία. Πρόκειται για υπαρξιακή αφασία ενώπιον μιας ουσιαστικής μετοχής, μιας μετοχής στομυστήριο του σαρκωμένου Θεού, ‘’οὐχ ὡς ἐν συμβόλοις’’, αλλά ‘’πράγματος ταυτότης’’, όπως θα ‘λεγε και σήμερα ο άγιοςΝικόλαος Καβάσιλας.  Αυτό το Δείπνο φοβίζει. Φοβίζει όσους απειλούνται από ασθένειες, ιούς. Έτσι, τους οδηγεί σε οπισθοχώρηση, αναμέτρηση μετην περατότητα των εννοιοκρατικών σημείων του φόβου και του τρόμου, τα οποία εν τέλει σηματοδοτούν την κάθοδο τουανθρώπου στον Άδη. Και κάθε παραμονή στον Άδη μόνο φόβο και απογοήτευση μπορεί να επιφέρει. Μάλιστα δε η πολιτειακήνοοτροπία, στις μέρες μας, για να δείξει πως γνωρίζει την εκκλησιαστική γλώσσα, αρέσκεται να φλερτάρει με όρους όπως το‘’δόγμα’’, αγνοώντας πως το δόγμα σημαίνει πρώτα την ζωή.  Αυτή την ζωή που βίωναν οι πρώτοι χριστιανοί που μετείχαν χωρίςφόβο και πάθος στο Δείπνο. Αυτό το Δείπνο δεν είναι η καταδίκη του ανθρωπίνου προσώπου, όμως κάλλιστα θα μπορούσε νασυνηγορήσει στην καταδίκη του ανθρωπίνου τρόμου. Κι όταν ο τρόμος κυριαρχεί, απουσιάζει ο τρόπος, απουσιάζει η σχέση. Ο Χριστός δεν δίνει ιδεολογία στον άνθρωπο. Δίνει τη Σάρκα Του. Δίνει το Αίμα Του. Δίνει την ύπαρξη Του. Την δίνει όμως σεσχέση. Την δίνει σε πρόσωπα που καταφάσκουν στο πρόσωπο Του μέσα από την ελευθερία σχέσης. Αυτή η σχέση έχει να κάνειμε πρόσωπα. Δεν κοινωνούν άτομα. Τα άτομα μένουν στο άτμητο τους απωθημένο. Κοινωνούν πρόσωπα. Σε σχέση αγάπης, ελευθερίας και συνεργίας. Αυτή η σύναψη σχέσης σημαίνει τον έρωτα, τον κατεξοχήν έρωτα, τον Χριστό. Μην σας σκανδαλίζειη λέξη. Αρκετά με τα δήθεν και υποτιθέμενα. Το Δείπνο σημαίνει τον έρωτα. Τον έρωτα του Θεού προς τον άνθρωπο και τονέρωτα του ανθρώπου προς τον Θεό. Η Θεία Ευχαριστία που δεν εμφορείται από ιδεολογικές τοποθετήσεις και φιλοσοφικούς στοχασμούς, δεν απαιτεί τίποτε από τονάνθρωπο. Ο Χριστός δίνεται στους ανθρώπους για να αποκτήσουν αιώνια ζωή. Η Θεία Ευχαριστία στη ζωή της Εκκλησίας δεναποτελεί ένα αίσθημα φυγής από την κοσμική ματαιότητα, μήτε μία συναισθηματική έξαρση γιορτινών ημερών, παρασυρμένωναπό τις φολκλορικές διαθέσεις ενός γιορτινού κλίματος. Είναι χαρά. Τα πάντα είναι γιορτή. Σαν ιερά πανήγυρη διακριτικώνχορευτικών κινήσεων στο πέπλο του σαρκωμένου μυστηρίου που ξετυλίγεται στον χώρο της Αγίας Τραπέζης. Ο α – νόητος βίοςτης πολιτειακής εξουσίας δεν θα καταφέρει ποτέ να αντιληφθεί τη σάρκωση της ατελείωτης αυτής χαράς, αφού πάντοτε καιπαντού θα βλέπει σχήματα και νοήματα που ερμηνεύονται με όρους κοσμικής αυτάρκειας και αυταρέσκειας.  Ο Χριστός καλεί τον άνθρωπο σε συνάντηση. Κι όταν εκείνος ανασύρει δικαιολογίες, ο Χριστός βγαίνει στους δρόμους και στιςπλατείες για να συναντήσει απροϋπόθετα πρόσωπα υπό απροϋπόθετες αξιολογήσεις. Τυφλούς, ανάπηρους, μοναχικούς, ταλαίπωρους κι ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ο νους. Έτσι δίνεται ο Χριστός σε όσους αναζητούν εκλεπτυσμένους τρόπουςπανηγύρεως του γεγονότος της σάρκωσης. Αυτές οι μέρες δεν πρέπει να χαθούν. Η ιερά πανήγυρη στήνεται και η χαράκοινωνείται ως σάρκωση. Αλλά και ως πάτημα του θανάτου. Ποια άλλη βεβαίωση απαιτείται για να πειστεί κάποιος; Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος) Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων Share...2